Валентин СОБЧУК
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Головна » 2011 » Серпень » 26 » Які важелі впливу має влада на самочинне будівництво?
Які важелі впливу має влада на самочинне будівництво?
18:36
Як важелі впливу має влада на самочинне будівництво?  
Cамочинне будівництво житлових об’єктів нерухомості— нерідкість для наших населених пунктів. Однак у таких забудовників відразу виникають проблеми, пов’язані з легалізацією прав власності на нерухоме майно. Окрім цього, хаотична забудова спричинює тиск на комунальні мережі, порушує екобаланс територій, як от в місті Ірпені на Київщині, де з року в рік в лісопаркових зонах, як гриби після дощу, виростають нові будинки. Чи може міська влада цьому протистояти , і завдяки яких важелів впливу? Із цим питанням ми звернулися до начальника відділу архітектури й міського будівництва міста Ірпеня Михайла Копача. 
—Згідно чинного законодавства міська влада видає дозволи на індивідуальну забудову до трьохсот квадратних метрів, тобто ухвалює садибні проекти, вараховуючи побажання замовника. У інших випадках треба отримати дозвіл на виконання будівельних робіт в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю згідно з переліком, який встановлений Положенням про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт і затверджений наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 5 грудня 2000 р. № 273.
—Отже виходить, що забудовники можуть піти, так би мовити, в обхід і не зважати на місцеві органи самоврядування…
—Так дехто і робить, однак забудовникам все одно вдасться пройти мимо міськради. Відповідно до ст. 331 ЦК України право власності на новостворене нерухоме майно виникає з моменту завершення будівництва (створення майна) і з моменту прийняття нерухомого майна до експлуатації, і як наслідок, реєстрації прав власності в БТІ, але після рішення виконкому.
—Отже , міська влада все таки має хоч один важіль впливу, Михайле Івановичу, а от як наразі вирішується питання щодо самочинного будівництва по вулиці Жовтневій,105 , і Гостомельському шосе.
—На одному із засідань виконкому було прийнято рішення про заборону й призупинення будівництва по Жовтневій, 105 й по Гостомельському шосе 12/20. Справа знаходиться на даний час на розгляді в суді.
—І хто подав позовну заяву?
—За матеріалами державної будівельно- архітектурної інспекції позов подала міська прокуратура, такий же позов подано щодо самобуду й по Озерній,2-А. Однак не зважаючи на це, забудовники по вулиці Жовтневій активно взялися за впорядковування архітектурно -будівельної документації.. Окрім цього, внаслідок нової забудови й додатково виникаючого навантаження на комунальні мережі забудовника зобов’язано профінансувати певні роботи, а саме створення додаткових мереж каналізування по частині вулиць Натана Рибака, Полтавської, Жовтневої, Гостомельського шосе, також вони профінансували будівництво другої ємкості для води на тисячу кубометрів на заводі «Прогрес». Тобто нове будівництво має повністю зняти навантаження на комунальні мережі , інакше ми не приймемо будинки в експлуатацію. І це один із важелів впливу. Отже, обираючи між легальною будівельною процедурою й самочинним будівництвом, забудовники нерідко зупиняються на останньому варіанті, вважаючи, що узаконити самовільне будівництво набагато простіше, ніж пройти легальну процедуру отримання дозвільної документації на будівництво і введення збудованого об’єкта в експлуатацію. Однак, як бачимо, не все так просто. Адже без правовстановлювального документа та реєстрації права власності в органах БТІ ані продати, ані подарувати, ані обміняти, ані передати в іпотеку нерухоме майно не є можливим.
—Михайле Івановичу, зважаючи на те, що в нашому місті є таке явище, як самочинне будівництво, назвіть його ознаки,
—Стаття 376 ЦК України визначає, що самочинним будівництвом вважаються житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно, якщо вони: 1) збудовані (будуються) на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети, тобто: а) за відсутності у забудовника правових підстав для користування земельною ділянкою (відповідно до ст. 125 ЗК України приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється); б) з порушенням цільового призначення земельної ділянки (відповідно до ст. 18 ЗК України землі за основним цільовим призначенням поділяються на категорії, кожна з яких має особливий правовий режим.); 2) збудовані (будуються) без належного дозволу; 3) збудовані (будуються) без належно затвердженого проекту; 4) збудовані (будуються) з істотними порушеннями будівельних норм і правил (при цьому слід виходити з того, чи можливе усунення виявлених порушень і недоліків). Причому, закон не вимагає сукупності всіх ознак, достатньо хоча б однієї, щоб забудова вважалася самочинною.
—Чи часто розглядаються питання самовільного будівництва на засіданнях виконкому.
—Так, на жаль це нерідкість. От нещодавно розглядалося питання по вул. Третього Інтернаціоналу, 26.Громадянин Ф. на 70 сантиметрів «зайшов» парканом за «червону лінію», у результаті чого було накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу,і дане питання буде вивчатися фахівцями, тобто здійснюватиметься додатковий обмір території, щоб прийняти остаточне рішення.
Валентин СОБЧУК
Переглядів: 1020 | Додав: Валентин | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2011  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025 Створити безкоштовний сайт на uCoz